Våruppvisning och höstterminen
Hej! Hoppas att ni börjar känna er laddade för våruppvisningen, det gör jag! Vi saknar fortfarande musik från några av er, ett släp för att flytta redskap samt funktionärsansvariga ledare. Gå in och kika och anmäl er på ett uppdrag, vi behöver alla hjälpas åt för att det ska flyta på bra och för att det inte alltid blir samma personer som får göra det mesta av jobbet. Jag har stora förhoppningar om att allt kommer att hinna lösa sig :) Efter våruppvisningen är samtliga halltider avbokade (undantag tävlingsgrupperna). Behöver ni en halltid för avslutning så behöver ni skicka ett mail till mig. Information om sommarläger kommer efter terminens slut, det kommer inte att bli något i juni men stora förhoppningar på att vi får ihop ett läger till augusti. Sammanställningen på fördelning av ledare till höstens grupper är nu klara, tack till er som deltog på mötet. Ni hittar all information på vår Drive (se länk nedan) under mappen Höstterminen 2025. Preliminärt träningsschema kommer att läggas in där under kommande veckor. Det kommer även att mailas ut information till samtliga föräldrar gällande de nya grupperna samt infromation om man önskar söka till annan grupp. Jag kommer att ta kontakt med er som är ungdomsledare för fördelning av grupper till hösten eftersom att grupperna inte kommer se riktigt likadana ut. Länk - Bergsbyns SK gymnastik (Drive) Vill i förväg tacka för en fantastisk gymnastiksäsong, utan alla er ledare så hade vi inte haft så många glada barn och unga i gymnastiken! /Therese, therese.berggren@bergsbynssk.se
Gymnastik ledare
9 maj 2025
1kommentar
Praktisk info våruppvisning 17/5
Hej Våruppvisningen närmar sig med stormsteg så här kommer lite praktisk info 😊 • Genrep är egentligen fredagkväll men vi har valt att INTE delta på den då det blir så sent för de flesta barnen • Samling kl 10.45 för genrep som startar kl 11. Vi samlas i vårt omklädningsrum som kommer vara märkt med Diamant • Efter genrepet får man på egen hand äta lunch och sen samlas vi åter i omklädningsrummet kl 12.45 • Vi är nummer två i ordningen och när vi är klara går vi tillbaka till omklädningsrummet så får ni föräldrar hämta barnen där • Uppvisningen avslutas med ett gemensamt avslutningsnummer, så när sista gruppen (Rubin) ska uppträda samlas vi i omklädningsrummet igen • Kläder: De flesta har säkert ingen Flintstone/stenålders utklädnad hemma, men vi kan försöka hålla oss till färgerna som grå, vit, brun, leopard, orange. • Skulle något barn tycka att det är superläskigt så kan en förälder följa med på golvet, alternativt sitta på golvet nedanför läktarna • Skriv i gästboken om ert barn inte ska delta så vet vi vid samlingarna om någon saknas Bara att ni hör av er om det uppkommer nå ytterligare funderingar!
Barngymnastik 6 år, grön
9 maj 2025
0kommentarer
Försäljning Restaurangchansen
Även i år själver BSK Restaurangchansen, som är ett digitalt rabatthäfte. Här finns mer info om vad det är: https://restaurangchansen.se/erbjudanden/ Häftena som innehåller koden som ska säljas finns på kansliet. Sista tillfället att hämta dessa är på måndag den 12/5 kl 18-19.30. Varje deltagare ska sälja 3 häften. Har man 3 eller fler barn i föreningen gäller att barn nr 3 säljer 1 häfte osv. Det är möjligt att köpa sig fri för 500 kr, det ska snarast meddelas till kanslet: kansliet@bergsbynssk.se. Om man köper sig fri tillfaller inga pengar lagkassan. Försäljningsperioden är fram till 31/5, möjlighet att sälja löpandes under året till lagkassa. Varje deltagare tar in betalningar från sina köpare. Efter att försäljningsperioden är avslutad betalas hela summan in till föreningen via: - Swish: 123 089 94 19 - Bankgiro: 180-4038 Märk din betalning med FÖRSÄLJNING, BARNETS NAMN och LAG. Sista dag för inbetalning är den 31/5.
F-15
8 maj 2025
0kommentarer
Hämta/lämna sarg till sammandrag
Vi kommer att ordna två sammandrag under våren; 22/5 (P7) och 15/6 (F7). Till sammandragen behöver vi låna en 3v3 sarg från fotbollsförbundet och hämta/lämna det där (tid för hämtning görs upp med förbundet under veckan innan sammandraget). Till detta behövs ett släp med kåpa, är det någon som har ett släp och möjlighet att hjälpa till att hämta/lämna sargen? Meddela oss så snart som möjligt om du kan hjälpa till så vi vet att vi kan lösa detta.
P-2018
8 maj 2025
2kommentarer
Förtydligande angående klädsel på våruppvisningen!
Hej alla gymnaster och föräldrar! Snart är det dags för vår uppvisning, och temat för oss är Vikingar! Man får klä ut sig precis så mycket eller lite man vill. Färgmässigt funkar svart, grått, brunt och beige toppen. Helt svarta träningskläder går alldeles utmärkt! Vill barnen piffa till sig lite extra vid inmarschen går det fint med till exempel vikingahjälm, svärd eller sköld. Viktigt: dessa tar vi av innan vi börjar själva gymnastikövningarna. Tänk på: Kläderna ska vara bekväma och lätta att röra sig i, utan snören eller annat man kan fastna i. Håret ska vara uppsatt (och vill man göra det extra fint kan man gärna ha flätor som passar temat). Inga smycken under uppvisningen, av säkerhetsskäl. För de som vill finns också en inspirationsbild för smink, men det är helt frivilligt om man vill göra på annat sätt eller inte ha smink alls. Använd gärna svart färg. Vi ser fram emot en rolig, fartfylld och härlig uppvisning tillsammans!
Bas 1, 8 år
8 maj 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter