Välkommen till säsongens första träning 7/9
Hej och välkomna till en ny säsong med gymnastik! Vi håller till på Kanalskolan och kommer att träna på söndagar mellan klockan 12.00 och 13.30, med start den 7 september. Gruppen har delvis nya barn och ledare. Därför vill vi att alla barn har en namnlapp på sin tröja (frystejp fungerar bra!) så vi kan börja lära oss varandras namn. Det blir både tryggare och roligare så. Vi ledare kommer givetvis också att ha namnlapp på oss. Barnen behöver även ha med sig en vattenflaska. Man blir törstig av gymnastik! Vi vill också påminna om att barnen ska komma i rörliga kläder som inte fladdrar, att håret ska vara uppsatt och att eventuella örhängen ska vara tejpade. Detta för att undvika eventuella olyckor kopplade till örhängen. Vi kan redan nu informera om följande: Helgen vecka 38, den 20–21 september, är det Alla-kan-gympa-utbildning i Kanalskolan. Det betyder att vår träning den helgen är inställd. Vi har heller ingen träning söndagen den 26 oktober, när det börjar vankas höstlov. Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er. Vi ser fram emot en fin gymnastik-höst tillsammans med era barn! / Ledarna
Bas 1, 8-9 år
25 aug 2025
3kommentarer
Terminsstart gymnastikträning
Hej! Nu startar vi snart upp ett efter ett härligt sommarlov. Hoppas att alla barn är taggade på gymnastikträning. Vår första träning blir lördag 6 september kl 12.30-13.30. Våra träningstider ser ut som följande: V.36-40 lördagar 12.30-13.30 Kanalskolan V41-framåt torsdagar 17.00-18.00 B-hallen på Eddahallen. Det är bra om barnen har vattenflaska, uppsatt hår, utan smycken eller tejpade öron samt trampolinsockar eller barfota på träningarna. Föräldrar kan vänta i omklädningsrummet på Kanalskolan då första träningarna kan vara spännande. Vi ses! /Ledarna
Bas 1, 7 år, grön
21 aug 2025
2kommentarer
OBS!! Inför sammandrag Clemensnäs 23/8
Hej alla, Tyvärr har det blivit ett fel i kommunikationen kring datumet för helgens sammandrag i Ursviken (gäller ej sammandraget i Skelleftehamn). Det är på lördag den 23/8 och inte på söndag 24/8 som tidigare meddelats. Vi ber verkligen om ursäkt för den sena informationen och hoppas att detta inte ställer till det för mycket i era planer. I samband med sammandraget kommer det också att vara aktiviteter på plats inom ramen för ”Fullfräs”, som ungdomslagen i Clemensnäs arrangerar. Vi bifogar även utskicket med mer information kring detta. Tack för er förståelse och ert engagemang! /Tränarna
P-2018
20 aug 2025
4kommentarer
Terminsstart hösten 2025
Hej och välkomna till Bas 1, röd! På grund av renovering i B-hallen på Eddahallen v36-40, så kommer vi att behöva ha våra första träningar på Kanalskolan på lördagar mellan kl 14:45-16:15. Vi kör igång med första träningen v36, lördag 6 september. Vecka 38, alltså lördag 20 september så är det utbildning i hallen, så den träningen uteblir. Går allting som planerat så är vi tillbaka i B-hallen på Eddahallen onsdag v41 och då är våra träningstider 18:30-20:00. Vi kommer att ha träningsuppehåll på höstlovet v44 och terminen avslutas onsdag v49. Vi som är ledare i gruppen är Andreas, Rebecca, Petter, Patrik och Sandra, samt våra ungdomsledare Selma och Klara. Checklista inför träningen: • Mjuka, sköna och åtsittande kläder. Kläderna får inte vara fladdriga då det blir svårare att passa barnen i övningarna • Barfota eller halksockor (tex trampolinsockar) • Långt hår ska vara uppsatt • Samtliga smycken avlägsnas (örhängen tejpas om de inte kan plockas ur) • Tag med vattenflaska • Inga föräldrar eller kompisar i hallen under träning • Anmälan görs via de kallelser som skickas ut från Laget Vi ser fram emot en spännande och rolig gymnastiktermin tillsammans! Vi vill även starta denna termin med att bjuda in samtliga barn och föräldrar till en träff. Vi träffas på hinderbanan på Vitberget den 3 september kl. 18:00. Barnen får leka och vi vill passa på att ha ett litet föräldramöte tillsammans med er. Vi uppskattar att mötet som längst tar en timma. Vi bjuder på fika. Eventuella allergier får ni gärna meddela så snart som möjligt, ni kan skriva i kommentarerna. Tveka inte att höra av er om det är några funderingar. Vi ses! Hälsningar / Ledarna
Bas 1, 10-11 år, röd
19 aug 2025
4kommentarer
Information inför höstterminen
Hej, hoppas att ni alla haft en fin sommar! Nu är det dags för en ny gymnastiksäsong och hösten är på intågande. Tävlingstrupperna har lite smått börjat träna och vecka 36 kör resten av grupperna igång. Om ni inte gjort en Nyhet på er Laget-sida om terminsstart så uppmanar jag er att göra detta så snart som möjligt så att föräldrarna får information. Vi hade tomma platser i några grupper och dessa kommer att fyllas på allteftersom under veckan. Höstens träningsschema är nu uppdaterat på Drive https://drive.google.com/drive/folders/1YioPCDd6auK_rPR0f1_XSNIULnkrdR9A?usp=sharing. Det har varit en del pusslande då Eddahallens B-hall renoveras under vecka 36–40. Stort tack till alla inblandade ledare som hjälpt mig att trixa med sina träningstider för att få det att fungera så bra som möjligt utifrån de förutsättningar vi har. Helgen vecka 38, den 20–21 september, är det Alla-kan-gympa-utbildning i Kanalskolan. Det betyder att samtliga träningar mellan 8–17 denna helg är inställda. Under höstlovet ställer vi in alla träningar från helgen vecka 43 till torsdag vecka 44, den 25–30 oktober. Tävlingstrupper har möjlighet att göra undantag för att ställa in sina träningar under höstlovet, det är dock basutbildning i Kanalskolan helgen vecka 43 så hör av er om ni önskar kolla på annan träningstid under lovet (ni måste själva meddela mig om ni vill träna, annars avbokas träningstiderna). Ni som inte gått basutbildningen har fortfarande chansen att anmäla er till utbildningen i Skellefteå helgen vecka 43, skicka ett mail till mig vid intresse. Till sist vill jag bara informera om att jag fortfarande är intresserad av att få hjälp under Special Olympics Day lördag den 30 augusti samt att vi söker ledare till Alla kan gympa som vi hoppas kunna starta upp under oktober (finns platser kvar på utbildningen i september). Påminner även om föreningsdagen på Bergsvallen nu på lördag, hoppas att vi ses där! 😊 Hör av er om ni har några funderingar! Nu kör vi!!!
Gymnastik ledare
19 aug 2025
2kommentarer
Visa fler nyheter