• Inför vårterminen 2026

    Hej! Vill börja med att hälsa gymnaster och föräldrar välkomna till Bas 2, äldre och en ny gymnastiktermin. Som ni säkert redan sett så är den nya hallen på Sunnanå försenad, som tur är inte alltför länge och för vår del är det bara en träning som blir inställd (vi håller tummarna att det inte tillstöter något). Nedan ser ni schemat för vårterminen 2026. Vi har ännu ingen information kring logistik i hallen men återkommer till er om det är något specifikt ni behöver tänka på som tex dörrkod och omklädningsrum. Vecka 3 Söndag kl 15.00-16.30, Nyckelpigan Vecka 4, tillsvidare Onsdag kl 17.30-19.00 Nyckelpigan Söndag kl 15.00-16.30, Nyckelpigan /Therese, Johanna, Malin och Minea Bas 2, äldre 30 dec 2025 0kommentarer
  • Inför vårterminen 2026

    Hej! Vill börja med att hälsa tidigare och nya gymnaster, ledare och föräldrar välkomna till gruppen och en ny gymnastiktermin. Som ni säkert redan sett så är den nya hallen på Sunnanå försenad, som tur är inte alltför länge (vi håller tummarna att det inte tillstöter något). Det kommer att vara lite rörigt i början då vi byter träningstider och hall men förhoppningsvis kan vi hjälpas åt så att alla hittar rätt, se träningsschema vecka för vecka nedan. Vecka 2 Onsdag kl 17.30-19.00, Kanalskolan Söndag kl 16.30-18.00, Kanalskolan Vecka 3 Onsdag kl 17.30-19.00, Kanalskolan Söndag kl 16.30-18.00, Nyckelpigan Vecka 4, tillsvidare Onsdag kl 18.30-20.00 Nyckelpigan Söndag kl 16.30-18.00, Nyckelpigan För er som är nya i tävlingstrupp vill vi att ni ska beställa en svart förenings-t-shirt (tryck-initialer) samt en röd helzip (tryck-GYMNAST) https://team.intersport.se/bergsbyns-sk-gymnastik. Inför tävlingen ska även tights beställas till tävlingsdräkten, 70 denim och utan fot, tex https://www.verasport.se/gymnastik/tights-trikaer/hellanga/leggings-utan-fot-70-den. Tävlingsdräkten lånas av föreningen (truppen har betalat hyra för hela säsongen). Vårens första tävling är i Umeå vecka 8, Kristall kommer att tävla lördag den 21 februari, mer information kommer närmare. Nästa tävling är i Umeå vecka 21. /Therese, Britta, Malin W, Jakob och André Kristall 30 dec 2025 2kommentarer
  • Försenad terminsstart

    Hej! Tyvärr så har det blivit förseningar i vår nya hall, något med brandlarmet, som gör att vi inte kan flytta in som planerat till terminsstart. Vi har försökt att pussla med Kanalskolan men tyvärr får vi inte ihop det för alla våra grupper. Beslutet är därför att våra tävlingstrupper startar igång som tänkt vecka 2 men då i Kanalskolan, några träningstider är justerade utifrån att vi inte kan överlappa varandra som vi kommer göra i Nyckelpigan. För de trupper som har friståendeträningar så har träningstiden bytt dag (eller blivit borttagen på ledares önskemål). Redskapen som ska flyttas från Eddahallen (några byts ut mellan Edda och Kanal) kommer att flyttas efter nyår och det finns därför risk att det är färre redskap än tidigare (gäller tävlingstrupperna, hoppbordet lämnas dock kvar samt en Dorado-trampett 32). Barngymnastik, bas 1 och bas 2 startar upp sin verksamhet tidigast helgen vecka 3, det vill säga de grupper som har träning måndag-torsdag kommer att behöva skjuta på sin träningsstart till vecka 4. Jag kommer att skicka ut ett massmail med information om terminsstart till alla gymnaster och vårdnadshavare men vore även tacksam för om alla grupper själva kan göra en nyhet på sin Laget-sida under nästa vecka med information om uppstart och var träningen kommer att vara så det blir tydligare. Än så länge har vi inte någon information om logistiken för Nyckelpigan; rundtur innan terminsstart, dörrkod, hur vi fördelar omklädningsrum mm. Vi får ta allteftersom och jag återkommer så snart jag vet mer. Jag tackar för er förståelse och ert tålamod, vi längtar alla efter hallen och dess förutsättningar och hoppas att det inte ska bli mer förseningar. Hör av er till mig, helst via mail, om ni har några funderingar. Önskar er alla ett gott nytt år! /Therese Gymnastik ledare 28 dec 2025 1kommentar
  • Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! Barngymnastik 6 år, röd 22 dec 2025 0kommentarer
  • Förändring till vårterminen

    På grund av omstrukturering och ledare som gått vidare till tävlingstrupp så blev det plötsligt få ledare kvar i gruppen. Då vi väldigt gärna vill att gruppen ska finnas kvar så har vi gjort om den till en Bas 2, äldre (samma minimumålder som tidigare) för att kunna öppna upp möjligheten till två träningar per vecka även för de gymnaster som inte vill börja tävla. Vi kommer alltså fortsatt att träna två träningar i veckan och på samma tider som är utskickade inför byte till Nyckelpigans gymnastik- och idrottshall. Att byta från Tävlingsförberedande till Bas 2, äldre betyder inte att gymnasterna kommer att bli mindre utmanade, det kommer bara att bli mindre fokus på tävlingsspåret. Har man som gymnast ett mål att gå vidare mot tävlingstrupp så finns den möjligheten kvar även i denna grupp, vi kommer fortsatt att träna på de krav som behövs för att kunna tävla men även slänga in svårare övningar allteftersom. Bas 2, äldre 19 dec 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter