Välkommen till Barngymnastik 5 år, röd
Hej och välkomna! Barngymnastik 5 år, röd är en nystartad gymnastikgrupp för barn födda 2020. Vi kommer att träna på tisdagar klockan 18.00 – 19.00 i Kanalskolans gymnastikhall. Vi startar med första träningen tisdag vecka 4, den 20 januari. Terminen avslutas vecka 20 vi har uppehåll under skolloven. Här nedan följer lite information som är bra att veta inför träningen. Vi använder oss av herrarnas omklädningsrum (för att undvika krock med gruppen före), man går den första trappan upp och följer sedan korridoren till omklädningsrummet. Första träningen är det okej om man som förälder följer med om det känns nervöst. Fortsättningsvis önskar vi att ni lämnar ert barn under träningen (det går bra att vänta i omklädningsrummet) och är på plats utanför hallen när träningen slutar. All frånvaro ska rapporteras i Gästboken på Laget, detta underlättar otroligt mycket för vår planering om vi vet hur många som kommer på varje träning. Har ni några frågor eller funderingar så finns kontaktuppgifter till ledarna under fliken Gruppen. Checklista inför träningen - Mjuka och sköna kläder, det är bra om kläderna inte är för stora och pösiga så att vi kan passa barnen i övningarna samt att ingen tröja åker ner över ansiktet när man står på händer. - Barfota eller greppsockar (tex trampolinsockar). - Långt hår ska vara uppsatt. - Samtliga smycken avlägsnas (örhängen tejpas om de inte kan plockas ur). - Tag med vattenflaska. Om man av någon anledning inte vill fortsätta med gymnastiken efter första träningstillfället (gäller endast nya gymnaster) så finns det möjlighet att avsäga sig sin plats. Vi behöver då besked om detta till therese.berggren@bergsbynssk.se senast två dagar efter första träningstillfället. Har man inte sagt upp sin plats innan det andra träningstillfället så får man betala för hela terminen oavsett om man deltagit eller inte.
Barngymnastik 6 år, röd
10 jan
0kommentarer
Träningsstart Alla kan gympa
Hej och välkomna till vår första termin med Alla kan gympa! Våra träningstider för våren är fredagar klockan 16.00-17.00 och för omgång 1 kör vi vecka 3 till vecka 9. Därefter är det uppehåll en vecka och vill man haka på omgång 2 så kör den igång vecka 11, utskick gällande det kommer närmare. Vi kör igång nu på fredag om allt går enligt plan med den nya hallen (de håller på att göra det sista nu så vi hoppas på ett klartecken under veckan). Vi kommer att vara på den nybyggda Nyckelpigans gymnastik- och idrottshall på Sunnanå. Hallen ligger efter Lantmannagatan, jag har inget nummer i dagsläget men hallen syns tydligt från vägen. Hallen är låst men ni kommer in med kod 18121812, samma kod till hallen rakt fram som tar er till omklädningsrummet. Ni tar av er och lämnar skor i entrén innan ni går vidare till omklädningsrummet. Dörren till omklädningsrummet på Nyckelpigan kommer att vara uppmärkt med en BSK-logga och ni kan därefter ta omklädningsrummet till höger (det är uppdelat i två). Ni väntar i omklädningsrummet tills jag kommer och hämtar er så går vi in i hallen tillsammans. Endast vatten är tillåtet i hallen så behöver man fylla på med annat så får man gå ut till omklädningsrummet. Kom ihåg att sätta upp långt hår, att vara barfota eller ha greppsockar samt att ta med vattenflaska. Vi vill att alla barnen har med sig en vuxen i hallen under hela träningen. Vi ses på fredag 😊
Alla kan gympa
10 jan
0kommentarer
Träning med f16/17
Under kommande fotbollssäsong kommer ett samarbete ske med f16/17. Hur det samarbetet kommer se ut är ännu inte riktigt klart. Men f16/17 har fått en träningstid i bolltältet v.2-v.10 på söndagar kl.8-9 och f15 är välkomna att delta, bara att dyka upp om intresse finns. Om träningen blir inställd skickar vi ut info om det.
F-15
9 jan
2kommentarer
Gällande Nyckelpigan (för bas 1 och 2 samt tävlingstrupper)
Nu närmar vi oss inflytt i Nyckelpigan, jag är så taggad! För att ni ska få en möjlighet att titta på hallen innan vilket kanske underlättar er träningsplanering så är ni välkomna till Nyckelpigan på söndag, 11 januari, kl 13.00. Jag finns på plats och kan förhoppningsvis svara på en del frågor (allt är inte riktigt på plats än). Redskapen har dessvärre inte kommit i skrivande stund men kommer förhoppningsvis imorgon eller under nästa vecka (annars får vi improvisera). Det sitter kodlås till både ytterdörr och in till hallarna, koden är samma som på Kanalskolan (18121812). Nyckelgömma för nycklar till förråd kommer att sättas upp med samma kod som Kanalskolan (7223). Jag har nu även lagt ut zonindelning och zontider på Drive under Schemaöversikt - Nyckelpigan https://drive.google.com/drive/folders/1YioPCDd6auK_rPR0f1_XSNIULnkrdR9A?usp=sharing. Det är viktigt att man håller sina zontider och byter när det enligt schema är dags. Även om det för många grupper inte kommer att vara någon hack i häl så behöver vi träna på detta för att kunna utvärdera om vi behöver justera något till höstterminen då det kan bli fler grupper som trycks in i schemat och det blir en grupp per zon. OBS! Den första veckan har vi inte tillgång till hall 1b där tävlingstrupperna dansar fristående, därför är det speciellt zonschema under dessa dagar. Påminner även alla som gått Trupp A att göra den digitala kursen Trampolin som hjälpredskap (ni som ska gå utbildningen i månadsskiftet kan göra den nu). Om ni inte har gått den får ni inte använda trampolinen. Förtydligande; man behöver alltså ha gått Trupp A + Trampolin som hjälpredskap för att få passa på trampolinen, annars gäller inga försäkringar vid eventuella skador och föreningen (i sin tur ledaren) hålls ansvarig. Ni hittar kursen här https://kunskapsarenan.se/gymnastik/utbildningar-och-produkter/produkt/trampolin-som-hjalpredskap. Efter utförd kurs mailar ni diplomet till mig så att jag kan registrera att ni gått den.
Gymnastik ledare
8 jan
0kommentarer
Försenad inflytt i Nyckelpiga.
Hej. Tyvärr har inflyttningen i nyckelpigans gymnastikhall blivit försenad pga något med brandlarmet. De tror att vi kommer kunna flytta in i hallen under vecka 4. Tills dess kommer vi träna på Kanalskolan både torsdag och söndagar. Däremot är torsdagstiden något justerad, 17:30 - 19.00. Söndagen tränar vi som vanligt 10:30- 12:00. Kalendern uppdateras och håll koll på vilken lokal som de står. Vi ses alltså första träningen nu på söndag den 11/1 på Kanalskolan. MVH/Ledarna
Briljant
6 jan
0kommentarer
Visa fler nyheter