• Terminstart 19:e januari

    Hej! Hoppas ni haft en bra jul och en bra start på nya året! Nu drar strax gymnastikterminen igång, och med den en del nyheter: - Först och främst får vi tre nya gymnaster, välkomna! - Det blir även lite förändringar bland ledarna: Micke och Isida är kvar sedan i höstas, Linus och Rasmus är nya och Therese kommer inte längre vara med i den här gruppen. - Sist men inte minst byter vi både träningstider och hall. Som Therese mejlade om just innan nyår så har den nya hallen blivit något försenad, vilket gör att vi drar igång vårterminen måndagen den 19:e januari. Våra träningstider är måndagar 19.30-21.00, i Nyckelpigans gymnastikhall på Sunnanå. Vi kommer möta upp i entrén vid första träningen, så att ni hittar rätt. Jag passar på att påminna om att gymnasterna behöver ha träningskläder för gymnastik (inga fladdriga byxor eller bylsiga tröjor), inte ska bära smycken (örhängen som inte går att ta ut ska vara tejpade) samt ha trampolinsockar eller köra barfota. Det är också bra att ha med en vattenflaska. Nu kör vi! :D / Mvh Ledarna Bas 1, 13-16 år 11 jan 0kommentarer
  • Fredagens träning

    På grund av annan träning i hallen så är fredagens träning ändrad till kl 18-19, första träningen på Nyckelpigan Juvel 11 jan 0kommentarer
  • Hej och välkomna!

    Barngymnastik 4 år grupp röd är en nystartad grupp för barn födda 2021. Vi kör igång med första träningen torsdag vecka 4 (22/1) på Kanalskolan. Våra träningstider är torsdagar klockan 17.00 – 18.00. Vi har träningsuppehåll sportlov v.10 och påsklov v.15 och terminen avslutas vecka 20 i maj med våruppvisning. Mer info om det kommer senare. Vi som är ledare i gruppen är Felicia, Rebecca, Mia, Sofie, Lars-Åke samt ungdomsledare Majken. Föräldrar är välkomna att delta på första träningen därefter är målet att föräldrarna väntar i omklädningsrummet under träningen. Om det är något barn som behöver stöttning eller känner sig osäker inför detta moment så kan ni föräldrar prata med någon av oss ledare. Checklista inför träningen: - Mjuka, sköna och åtsittande kläder, kläderna får inte vara fladdriga då det blir svårare att passa barnen i övningarna. - Barfota eller greppsockor (tex trampolinsockar). - Långt hår ska vara uppsatt. - Samtliga smycken avlägsnas (örhängen tejpas om de inte kan plockas ur). - Tag med vattenflaska. - Anmälan vid frånvaro sker via Gästboken på Laget. Om man av någon anledning inte vill fortsätta med gymnastiken efter första träningen så behöver man som förälder anmälda detta till kansliet senast två dagar efter första träningstillfället. Annars debiteras man för hela terminen. Anmälan görs till Therese.berggren@bergsbynssk.se Vi ser fram emot en spännande och lärorik gymnastiktermin tillsammans! Varmt välkomna! /Ledarna Barngymnastik 5 år, röd 10 jan 0kommentarer
  • Välkommen till Barngymnastik 6 år, vit

    Hej och välkomna! Barngymnastik 6 år, vit är en nystartad gymnastikgrupp för barn födda 2019. Vi kommer att träna på torsdagar klockan 18.00 – 19.00 i Kanalskolans gymnastikhall. Vi startar med första träningen torsdag vecka 4, den 22 januari. Terminen avslutas vecka 20, vi har uppehåll under skolloven. Här nedan följer lite information som är bra att veta inför träningen. Vi använder oss av herrarnas omklädningsrum (för att undvika krock med gruppen före), man går den första trappan upp och följer sedan korridoren till omklädningsrummet. Första träningen är det okej om man som förälder följer med om det känns nervöst. Fortsättningsvis önskar vi att ni lämnar ert barn under träningen (det går bra att vänta i omklädningsrummet) och är på plats utanför hallen när träningen slutar. All frånvaro ska rapporteras i Gästboken på Laget, detta underlättar otroligt mycket för vår planering om vi vet hur många som kommer på varje träning. Har ni några frågor eller funderingar så finns kontaktuppgifter till ledarna under fliken Gruppen. Checklista inför träningen - Mjuka och sköna kläder, det är bra om kläderna inte är för stora och pösiga så att vi kan passa barnen i övningarna samt att ingen tröja åker ner över ansiktet när man står på händer. - Barfota eller greppsockar (tex trampolinsockar). - Långt hår ska vara uppsatt. - Samtliga smycken avlägsnas (örhängen tejpas om de inte kan plockas ur). - Tag med vattenflaska. Om man av någon anledning inte vill fortsätta med gymnastiken efter första träningstillfället (gäller endast nya gymnaster) så finns det möjlighet att avsäga sig sin plats. Vi behöver då besked om detta till therese.berggren@bergsbynssk.se senast två dagar efter första träningstillfället. Har man inte sagt upp sin plats innan det andra träningstillfället så får man betala för hela terminen oavsett om man deltagit eller inte. Bas 1, 7 år, vit 10 jan 0kommentarer
  • Välkommen till Barngymnastik 6 år, röd

    Hej och välkomna! Barngymnastik 6 år, röd är en nystartad gymnastikgrupp för barn födda 2019. Vi kommer att träna på måndagar klockan 18.00 – 19.00 i Kanalskolans gymnastikhall. Vi startar med första träningen måndag vecka 4, den 19 januari. Terminen avslutas vecka 20, vi har uppehåll under skolloven. Här nedan följer lite information som är bra att veta inför träningen. Vi använder oss av herrarnas omklädningsrum (för att undvika krock med gruppen före), man går den första trappan upp och följer sedan korridoren till omklädningsrummet. Första träningen är det okej om man som förälder följer med om det känns nervöst. Fortsättningsvis önskar vi att ni lämnar ert barn under träningen (det går bra att vänta i omklädningsrummet) och är på plats utanför hallen när träningen slutar. All frånvaro ska rapporteras i Gästboken på Laget, detta underlättar otroligt mycket för vår planering om vi vet hur många som kommer på varje träning. Har ni några frågor eller funderingar så finns kontaktuppgifter till ledarna under fliken Gruppen. Checklista inför träningen - Mjuka och sköna kläder, det är bra om kläderna inte är för stora och pösiga så att vi kan passa barnen i övningarna samt att ingen tröja åker ner över ansiktet när man står på händer. - Barfota eller greppsockar (tex trampolinsockar). - Långt hår ska vara uppsatt. - Samtliga smycken avlägsnas (örhängen tejpas om de inte kan plockas ur). - Tag med vattenflaska. Om man av någon anledning inte vill fortsätta med gymnastiken efter första träningstillfället (gäller endast nya gymnaster) så finns det möjlighet att avsäga sig sin plats. Vi behöver då besked om detta till therese.berggren@bergsbynssk.se senast två dagar efter första träningstillfället. Har man inte sagt upp sin plats innan det andra träningstillfället så får man betala för hela terminen oavsett om man deltagit eller inte. Bas 1, 7 år, röd 10 jan 2kommentarer
  • Visa fler nyheter