Träningsstart torsdag
I förra nyheten hade tryckfelsnisse varit i farten. Vi tränar torsdagar (inte tisdagar). Första träningen nu på torsdag, den 22 januari. /Ledarna
Bas 1, 7 år, vit
17 jan
0kommentarer
From Söndag tränar vi i Nyckelpigan, samt fristående tr
Så kul att vi äntligen får börja träna i nyckelpigan. Therese har skickat ut ett mejl angående det ordningsregler som gäller i hallen så gå igenom dessa med era barn innan söndag. Viktigt alltså med klädsel annars kommer man inte kunna vara med i gymnastikhallen. Vi kommer att vara i omklädningsrum 3. Vi startar även med friståendeträningen vecka 5 inför tävlingen vecka 8. Onsdagar 18:00-19:30 även det i Nyckelpigan. Kalendern är uppdaterad.
Briljant
17 jan
0kommentarer
Inflytt Nyckelpigan i helgen
Jag har precis skickat ut information via mail till alla grupper som kommer att träna på Nyckelpigan. Det är viktigt att ni under er första träning med gruppen går igenom de ordningsregler som är utskickade (de ligger även på Drive), även om jag uppmanat till att läsa hemma innan träning så kan det vara bra att trycka på extra på några av punkterna som är ändrade från tidigare, tex förbud mot mat/snacks i hallen och säkerhet kring redskap (framförallt trampolinen). Det är viktigt att man håller gruppen samlad under hela träningen och att man håller sig till sin zon och tid och att allt är bortplockat innan nästa grupp kommer. Man väntar i omklädningsrummet tills träningstiden startar så att man inte stör gruppen innan. Då vi inte vill att gymnasterna ska ta med sig jackor eller väskor in i hallen men inte heller lämna värdesaker i omklädningsrummen så kommer vi att köpa in förvaringslådor med handtag som ni kan hämta i hall 2 b innan träning. Det kommer att sitta en nyckelgömma i hall 2 b med nycklar för förråd, matthissar, vikvägg och skåp. Det är samma kod som tidigare, det vill säga 7223. Alla redskap har tyvärr inte kommit än och kommunen får ingen klarhet i när dessa ska levereras, vi har dock ändå en del att tillgå så vi får göra det bästa av situationen tills resterande redskap har levererats. Tumblinggolvet var tyvärr inte fullständigt när vi skulle packa upp det idag så om de inte hittar de kvarvarande delarna så kommer vi inte att kunna använda det under den närmaste tiden. Vikväggen mellan hall 2 a och b går att krypa in under, detta kommer förhoppningsvis att åtgärdas framöver, men till dess så barrikaderar vi väggen med stora redskap (typ klossar och kilar) när vi lämnar hallen för kvällen så att inga skolelever kan krypa in till hall 2 b dagtid. När samtliga redskap är på plats så kommer vi att justera redskapen i förråden och hallen och det kommer en redskapsskiss så att det blir lättare att hålla ordning. I ordningsreglerna står det att vattenflaskor ska ställas på utsedd plats i hallen, detta är inte beslutat ännu men försök samla allt i ett hörn så slipper vi ha eventuellt vattenspill där vi ska gå. Jag hoppas att jag fått med allt viktigt men om jag missat något så får ni gärna ställa er fråga i kommentar nedan så kan även fler få svar på samma fråga. /Therese
Gymnastik ledare
15 jan
0kommentarer
Välkomna tillbaka
Hej! Nu på måndag 19/1 startar gymnastiken på Kanalskolan. För att vi ska hinna plocka fram redskapen kommer vi att starta kl 17.10 hela terminen. Koden in till gymnastiksalen är 18121812, omklädningsrum ska vara märkt med Grön grupp 4 år Glöm inte; *Vattenflaska *uppsatt hår *Inga smycken *vi är barfota eller i antihalksockar Mvh Ledarna
Barngymnastik 5 år, grön
15 jan
0kommentarer
Terminens första träning
Hej! Vi ber om ursäkt för att info har dröjt - men här kommer den! Terminens första träning är nu på söndag den 18 januari. Samma tid som vanligt, klockan 12.00 till 13.30 men med ny lokal! Vi ska nu börja träna på Nyckelpigan, vilket känns väldigt roligt. Mer info om omklädningsrum ska komma under dagen. Vi ses på söndag! / Ledarna
Bas 1, 8-9 år
15 jan
4kommentarer
Visa fler nyheter