• Öppet hus lördag -samt ang onsdag

    På lördag 31/1 är de öppet hus på Nyckelpigans gymnastikhall. Så passa på att ta med vänner och familj som vill titta på hallen. Det kommer vara BSK tävlingslag som visar lite olika stationer. Det blir likande en träning (alltså ingen uppvisning). Vi gör en aktivitet så vi vet vilka som kan komma. Tiden är mellan kl 13-15 men behöver man avvika tidigare så går de bra. Sedan nu på onsdag på första friståendeträningen så kommer de va den formella invigningen under kvällen, så risk för att de är riktigt rörigt på parkeringen. Släpp alltså gärna av barnen på Sunnanåskolan. Briljant 26 jan 0kommentarer
  • Inför morgondagens träning

    Hej föräldrar! Efter att vi haft vår första träning i hallen har vi sett att förutsättningarna ser lite annorlunda ut än tidigare. Därför kommer vi att göra några mindre justeringar framöver. Vi kommer tyvärr inte att kunna erbjuda någon paus för frukt under träningen. Det är därför viktigt att barnen har ätit något innan träningen börjar, så att de har energi och ork att delta hela passet. Vid ankomst ska gymnasterna vänta i vårt omklädningsrum (killarnas omklädningsrum nr 1). En ledare kommer att finnas på plats i omklädningsrummet och ta hand om barnen tills det är dags att gå in i hallen och starta träningen. Mvh Ledarna Bas 1, 8 år 26 jan 0kommentarer
  • Påminnelse inför morgondagens träning

    Hej på er! Påminner om att sätta upp håret och ta bort alla smycken (läkörhängen är okej att tejpa) inför träningen i morgon. Byxor med dragkjedjor får inte heller användas. Vi ses i morgon! Bas 1, 9-10 år, röd 26 jan 0kommentarer
  • Öppet hus

    Som några av er kanske redan hunnit se mailutskick om så är det öppet hus i Nyckelpigan nu på lördag, den 31 januari. Gymnaster i våra tävlingsgrupper har möjlighet att vara på plats för att träna och visa upp vad vi gör. Juvel och Azurit kommer även att sälja fika för att tjäna lite extra pengar till lagkassorna. Samling kl 12.15 för att ställa i ordning inför fikaförsäljningen och värma upp innan klockan 13.00. Vi kommer under dagen att ha ett schema (20-minuterspass) på när man säljer fika, övrig tid är man i hallen och tränar och minglar runt. Vi har skickat ut en anmälan inför lördag för att veta vilka som kan delta, där kan ni önska om ni vill baka (långpanna eller chokladbollar) eller ordna en termos med kaffe. Vi vill att ni svarar så fort som möjligt, senast onsdag kl 12.00. Vi kommer därefter att sammanställa en lista och fördela uppgifterna (så gott vi kan efter önskemålen) som vi skickar ut här på Laget senast onsdagskväll. OBS! Tävlingen i maj har bytt helg till den 9-10 maj så ändra om ni hunnit lägga in detta i era kalendrar. Azurit 25 jan 0kommentarer
  • Invigning och öppet hus

    Som några av er kanske redan hunnit se mailutskick om så är det öppet hus i Nyckelpigan nu på lördag, den 31 januari. Gymnaster i våra tävlingsgrupper har möjlighet att vara på plats för att träna och visa upp vad vi gör. Juvel och Azurit kommer även att sälja fika för att tjäna lite extra pengar till lagkassorna. Samling kl 12.15 för att ställa i ordning inför fikaförsäljningen och värma upp innan klockan 13.00. Vi kommer under dagen att ha ett schema (20-minuterspass) på när man säljer fika, övrig tid är man i hallen och tränar och minglar runt. Vi kommer att skicka ut en anmälan inför lördag för att veta vilka som kan delta, där kan ni önska om ni vill baka (långpanna eller chokladbollar) eller ordna en termos med kaffe. Vi vill att ni svarar så fort som möjligt, senast onsdag kl 12.00. Vi kommer därefter att sammanställa en lista och fördela uppgifterna (så gott vi kan efter önskemålen) som vi skickar ut här på Laget senast onsdagskväll. På onsdag, den 28 januari, kommer kommunen att ha sin invigning av hallen. Klockan 18.00 är det bandklippning och tal och därefter kommer de gå runt och kolla in våra verksamheter. Vi kommer att tidigarelägga vår träning för att kunna vara med på invigningen, vi kommer att starta kl 17.30 för att värma upp, pausa kl 18 för att sedan kunna köra igång med stationer direkt efter invigningen. Träningen slutar kl 20.00. OBS! Tävlingen i maj har bytt helg till den 9-10 maj så ändra om ni hunnit lägga in detta i era kalendrar. Juvel 25 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter