• Höstens utbildningar

    Hej! Vill börja med att tacka för en fantastisk våruppvisning, vilka duktiga gymnaster vi har i föreningen och det är i mycket tack vare er ledare! Utbildningarna nedan är planerade för hösten 2026 i region norr. När det gäller basutbildningen så vill vi att man går den i Skellefteå, mindre kostnad för resa och hotell betyder att fler ledare får möjlighet att gå utbildning. Om man kan tänka sig att själv stå för resa och boende finns det inget hinder för att anmäla sig till någon av de andra basutbildningarna. Innan anmälan till basutbildning behöver man ha genomfört Intro Svensk Gymnastik (Freja+ behövs för detta). Vill du gå en utbildning till hösten? Maila therese.berggren@bergsbynssk.se efter att förkunskaperna är utförda för aktuell utbildning (steg 1-4 enligt nedan). 1. Basutbildning Umeå 29–30 augusti Luleå 5–6 september Skellefteå 24–25 oktober 2. Truppgymnastik A Umeå 12–13 september 3. Gymnastikens ledarskap Digital 25–26 augusti (kvällstid) Digital 4 oktober (heldag) 4. Truppgymnastik B (Styrka, rörlighet och fysiologi ska utföras innan) Umeå 3–4 oktober Gymnastik ledare 21 maj 0kommentarer
  • Matchvärd

    Hej Förbundet ser fortfarande stor vikt i att alla lag har matchvärdar i sammband med match Har laddat upp årets dokument kring matchvärd där får man information vad det innebär. Har ett lag ingen matchvärd och det uppdagas så kommer en straffavgift skickas, denna kommer inte föreningen att stå för utan kommer belastas respektive lag som inte följer detta. Då förbundet tappat sponsor kring matchvärdar, så kan man inte längre hämta ut specifik väst för ändamålet, enda krav de har är att det ska vara något som skilljer sig åt. Det kan finnas om någon saknar upp på vinden upphängd vi matchställen. //Kansliet Ledare 21 maj 0kommentarer
  • Avslutning

    Vi avslutar en fantastisk säsong genom att samlas på Falkträskbadet, lördag 23/5 kl 13-15. Gymnasterna behöver oömma kläder och skor som det går att röra sig i. Azurit 21 maj 0kommentarer
  • Avslutning på Falkträskbadet

    Vi avslutar en fantastisk säsong genom att samlas på Falkträskbadet, lördag 23/5 kl 13-15. Gymnasterna behöver oömma kläder och skor som det går att röra sig i. Juvel 21 maj 0kommentarer
  • Vi tackar för en strålande säsong!

    Gymnasterna gjorde en grym sista tävling där vi av totalt 17 lag hamnade på en delad 6:e plats. Riktigt bra insats! De levererade även de näst högsta poängen av alla lag på tumblingmomentet. 💪 Sedan bjöd de på en underhållande show förra helgen! Vi tackar alla gymnaster för en väl utförd säsong där både de och vi ledare har utvecklats mycket! Nu laddar vi batterierna under sommaren och ses igen till hösten! Tack från oss /Elina, Linnea, Michel,Sandra och Linn Briljant 20 maj 1kommentar
  • Visa fler nyheter