• Förtydligande om ansökan till hösten

    Gymnaster i vår grupp har inför höstterminen möjlighet att söka till tre olika alternativ: Alt 1: Stanna kvar i "Bas 1" och fortsätta träna en gång i veckan med liknande svårighetsgrad som idag. Alt 2: Byta till "Bas 2, yngre" och börja träna två gånger i veckan, med ökad svårighetsgrad. Alt 3: Byta till ”Nivå 8, yngre”, med ökad svårighetsgrad och träning två gånger i veckan. Här gäller ett närvarokrav på 80 %. Utöver gymnastikträningen ingår även övning av fristående samt deltagande i 3–4 tävlingar per år. Det är viktigt att barnen är medvetna om att fristående ingår i en tävlingsgrupp och att de har fokus och intresse även för den delen av träningen. Vid frågor är ni varmt välkomna att kontakta oss. Vi ser fram emot en rolig och utvecklande höst tillsammans! Bas 1, 8 år 23 maj 0kommentarer
  • Fikaförsäljning på hemmamatcher

    Hej! Nästa helg är det planerat att våra matcher är på BSK. Då börjar vi sälja fika till killarnas lagkassa. Den som säljer fika har med sig fika (om man inte redan lämnat i frysen), kokar kaffe och ställer ut ett bord. Den som säljer fika är också matchvärd (har vi inte det får laget böter). Vi ser till att det finns en back till killarnas lag i förrådet bredvid köket med kaffe, muggar, saft osv. 30/5 Felix Oskar O 31/5 Allan Atlas Om du får förhinder kolla först om någon annan som blivit kallad till match kan ställa upp. Vi återkommer sedan med ny ansvarig för nästa hemmamatch. / Lagledarna P-16 22 maj 0kommentarer
  • Ledare och träningstider inför hösten

    Hej! Nu börjar pusslet inför hösten falla på plats även om det ännu saknas några bitar. På Drive https://drive.google.com/drive/folders/1YioPCDd6auK_rPR0f1_XSNIULnkrdR9A?usp=sharing under mappen Säsong 2026-2027 hittar ni en fil med ledare per grupp samt preliminära träningstider. Det saknas ledare på vissa rader men jag har några föräldrar som väntar på att få kliva in som ledare samt att vi avvaktar hur ansökningarna kommer att landa så vi vet hur många gymnaster vi har att röra oss med, kan eventuellt bli så att vi behöver slå ihop någon grupp där vi har få ledare och barn. Tyvärr har jag behövt ändra några träningstider för att det ska gå ihop, om man önskar byta tid så behöver man själv kolla med annan grupp att byta med alternativt så finns det lediga tider lördag förmiddag. För de grupper som har två träningar i veckan så är det standard med att en av träningstillfällena infaller söndag. Önskar alla en trevlig helg och en härlig sommar! /Therese Gymnastik ledare 22 maj 0kommentarer
  • BSK träningskläder

    För info finns det möjlighet att beställa träningskläder med BSK-tryck ifrån föreningens webbshop på Intersports hemsida: https://team.intersport.se/bergsbyns-sk Vill ni prova kläderna innan går det bra att göra det på Intersportbutiken i city. Boll och lek 2020 21 maj 0kommentarer
  • Avslutning 27/5

    Onsdag 27/5 träffas vi och har en avslutning med laget, aktivitet och mat bekostas av lagkassan. Samling 16.45 inne vid kassan på Boda Borg, vi är där i två timmar så se till att tjejerna har ätit ordentligt mellanmål innan vi ses. Efter Boda Borg åker vi till Max där vi äter middag tillsammans, skjuts mellan Boda Borg och Max ordnas av ledarna. Vi räknar med att vara färdiga ca kl 20 och då kan ni hämta era barn på Max Solbacken. Avslutningsvis vill vi tacka för den här terminen och önskar er alla en riktigt skön sommar! Kristall 21 maj 2kommentarer
  • Visa fler nyheter